بارسلونا

ساخت وبلاگ

خوسه آنتونیو کاماچو، سرمربی سابق رئال مادرید و سرمربی کنونی تیم ملی چین، اینیستا را شایسته کسب توپ طلای امسال می داند.

Jose Antonio Camacho - China

خوسه آنتونیو کاماچو، سرمربی کنونی تیم ملی چین در صحبت هایی اعلام کرده که برای انتخاب برنده توپ طلای سال 2012، به آندرس اینیستا رای می دهد. گزینه مدنظر او نه مسی است و نه رونالدو

او در گفتگو با روزنامه مارکا گفت:« من به اینیستا رای داده ام. رای اولم اینیستاست؛ رای دومم کاسیاس و رای سومم چابی ارناندس. بهترین ها اسپانیایی هستند.نه؟»

او در ادامه صحبت هایش در مورد فاصله 8 امتیازی رئال مادرید با بارسای صدرنشین در جدول لالیگا گفت:« الان می شود همه بازیها را به صورت مستقیم تماشا کرد. من کارت یک شبکه تلویزیونی را خریداری کردم. تا قبل از این بازیهارا با اینترنت نگاه می کردم.جبران این 8 امتیاز فاصله برای رئال کار سختی است. اگر بارسا لغزشی نداشته باشد، رسیدن به صدر، تقریبا غیرممکن خواهد بود.»

سرمربی چین ادامه داد:« بارسلونا هم مشکلات خاص خودش را دارد اما همیشه هرجوری که شده در بازی به پیروزی می رسد؛ حتی شده باسختی و مرارت ولی همیشه 3 امتیاز را کسب می کند. آنها با مشکلات مصدومیت ها روبرو می شوند ولی باز به جلو می روند. وقتی همه خوب هستند که اوضاع بارسا بهتر هم می شود. مشکل رئال مادرید، خود رئال نیست؛ بلکه مشکل آنها بارسلوناست که بازیکنان فوق العاده ای دارد.»

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 244 تاريخ : سه شنبه 02 آبان 1391 ساعت: 15:24

ستاره سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه بارسلونا کتابی را تحت عنوان «ستاره های سیاه من » نوشته و به زودی در باشگاه نوکمپ آن را معارفه خواهد کرد.

Lilian Thuram (FC Barcelona)

لیلیان تورام، ستاره سابق باشگاه بارسلونا و تیم ملی فرانسه پنجشنبه آینده در باشگاه نوکمپ حضور خواهد داشت و در مراسم معارفه کتابش که «ستاره های سیاه من» نام دارد، حضور خواهد یافت. او در این کتاب در مورد قهرمانان زندگی اش صحبت کرده و به نحوی به مبارزه اش با نژاد پرستی ادامه داده.

بنیاد باشگاه بارسلونا در این زمینه با بنیاد لیلیان تورام به همکاری پرداخته و نتیجه این همکاری، انجام اقداماتی برای مبارزه با نژادپرستی و تبعیض نژادی است.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 02 آبان 1391 ساعت: 15:24

بازیکن سابق تیم ملی هلند، در صحبت هایی به آنالیز عملکرد بارسا پرداخته.

Champions League,Giovanni Van Bronckhorst,Barcelona v Levski Sofia

جیووانی فان برونهورست، بازیکن سابق تیم ملی هلند در گفتگو با یوفا دات کام به بررسی عملکرد بارسا در فصل جدید، و زیر نظر تیتو ویلانووا پرداخته

بقیه تو ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

ستاره سابق تیم ملی هلند در این باره به یوفا گفته:« بارسلونا فصل را خیلی خوب شروع کرده. آنها در دو بازی اروپایی شان شش امتیاز کسب کرده اند. فقط در بازی ابتدایی شان مقابل اسپارتاک مسکو، کار برایشان کمی سخت بود. آنها نمی توانستند شروعی بهتر از این داشته باشند.»

او در ادامه درمورد عملکرد تیتو ویلانووا برروی نیمکت مربیگری بارسا گفت « تیتو دقیقا سبک کاری بارسلونا را می شناسد. او با بازیکنان تیم کاملا آشناست و این برای آنها امتیاز مثبت و خوبی است . چون ممولا زمانی که یک مربی جدید روی کار می آید، باید با سبک جدید کار تطبیق هایی انجام شود.اما دراین مورد، ویلانووا سبک کاری کاملا مشابهی با گواردیولا دارد. تفاوت خاصی میان بارسای پارسال و امسال ملاحظه نمی شود وهمه چیز مثل قبل پیش می رود.»

او در پایان صحبت هایش درمورد اهمیت ورزشگاه ومبلی برای آبی اناری ها گفت:« ورزشگاه ومبلی ورزشگاه ویژه ای برای بارسلوناست. بارسا اولین قهرمانی اش در لیگ قهرمانان اروپا را در ورزشگاه قدیمی ومبلی به دست آورد و حالا کسب سومین قهرمانی اروپایی در این ورزشگاه، می تواند برای آبی اناری ها فوق العاده باشد.»

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 227 تاريخ : سه شنبه 02 آبان 1391 ساعت: 15:25

بارسلونا و بایرن مونیخ بیشترین درصد تملک توپ را در میان باشگاه های اروپایی در اختیار دارند.

بعد از پایان یافتن هفته 8ام رقابت های بوندسلبگا و شکسته شدن رکورد بیشترین برد در ابتدای فصل توسط بایرن، حالا آمار به ما نشان میدهد که بایرن مونیخ از نظر تصاحب توپ نیز رکوردی فوق العاده برای خود به ثبت رسانده است.

به گزارش گل به نقل از اف ث یایرن دات ای آر.بایرن مونیخ در هر 8 بازی گذشته خود توانسته درصد مالکیتی فراتر از 60% را به خود اختصاص دهد که از این حیث در اروپا تنها تیم بارسلونا توانسته رکوردی مشابه بایرن مونیخ داشته باشد.در این 8 بازی میزان میانگین مالکیت توپ توسط بایرن 65.4% بوده است یعنی تنها 2.6% کمتر از تیم بارسلونا.

نکته جالب در این آمار که هر هفته توسط سایت ترانسفرمارکت منتشر میشود این است که تیم هایی همچون رئال مادرید.دورتموند و چلسی با درصد مالکیتی حدود 55% فاصله ی زیادی با بایرن مونیخ دارند.نکته دیگر این که مسلما به هیچ عنوان نمیتوان به سادگی از کنار این آمار گذشت بلکه با اندکی تامل متوجه می شویم که هافبک ها میانی بایرن در این فصل عملکردی فوق العاده داشته اند.

لازم به ذکر است که بیشترین درصد مالکیت برای بایرن مونیخ در بازی اول مقابل گروترفورث(72%) و کمترین آن مقابل اشتوتگارت(60%) به ثبت رسیده است.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 230 تاريخ : سه شنبه 02 آبان 1391 ساعت: 15:28

ساندرو روسل، رئیس باشگاه بارسلونا، میزبان پسربچه معلولی بود که با وجود نقص عضو یکی از عاشقان فوتبال است.

Sandro Rosell- Gabriel Muniez (brazilian child) in camp nou

ساندرو روسل، رئیس باشگاه بارسلونا، روز سه شنبه میهمان ویژه ای داشت. گابریل مونیس، پسر بچه 11 ساله برزیلی که با وجودی که بدون پا زندگی می کند، اما یک فوتبالیست حرفه ای و تمام عیار است.

او حالا در بارسلوناست و بازی بارسلونا مقابل سلتیک را از نزدیک تماشا کرد. گابریل روز 4شنبه هم در جلسه تمرینی بارسا شرکت خواهد کرد تا با مسی و سایر بازیکنان این تیم از نزدیک آشنا شود.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 213 تاريخ : چهارشنبه 03 آبان 1391 ساعت: 15:43

به تازگی شایعاتی منتشر شده که گفته می شود این باشگاه پیش پرداختی 10 میلیون یورویی به نیمار داشته تا رضایت او را برای انتقال در پایان قراردادش با سانتوس جلب کند.

Neymar - Santos

آندونی سوبی ساره تا، مدیر ورزشی بارسا، شایعه توافق این باشگاه با نیمار، ستاره جوان سانتوس را رد کرد.

بقیه تو ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

به تازگی شایعاتی منتشر شده که گفته می شود این باشگاه پیش پرداختی 10 میلیون یورویی به نیمار داشته تا رضایت او را برای انتقال در پایان قراردادش با سانتوس جلب کند.

اما باشگاه برزیلی در بیانیه ای که در سایتش منتشر کرد، این مسئله را تکذیب کرد و اکنون سوبی ساره تا نیز به نمایندگی از باشگاه بارسا، این شایعه را رد کرد.

او در گفتگو با کانال پلاس گفت:" نیمار بازیکن سانتوس است. من چیزی در مورد این شایعات نمی دانم. من گوی جادو ندارم که بگویم او برای بارسا بازی خواهد کرد یا نه.

ما احترام زیادی برای سانتوس قائل هستیم. من گزارش مالی باشگاه را نخواندم اما می دانم که نیمار بازیکن سانتوس است و این تنها چیزی است که می توانم بگویم."

گفته می شود که رئال مادرید و چند باشگاه لیگ برتری نیز تمایل زیادی برای به خدمت گرفتن نیمار دارند.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 218 تاريخ : يکشنبه 07 آبان 1391 ساعت: 18:30

ستاره آرژانتینی بارسلونا در پایان دیدار تیمش مقابل رایو وایه کانو با خبرنگاران به صحبت پرداخت.

Lionel Messi, Rayo Vallecano, Barcelona

لیونل مسی ، در جریان دیدار شنبه شب تیمش مقابل رایو وایه کانو دو گل از 5 گل بارسا را به ثمر رساند تا تعداد گلهایش در 9 دیدار ابتدایی رقابت های این فصل لالیگا به عدد13 برسد.

بقیه تو ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

او در حالی که همچنان به رکورد شکنی هایش ادامه می دهد، شاهد صدرنشینی بارسا در جدول رقابت های لالیگاست. مسی در پایان این بازی به خبرنگاران گفت:« مهمترین نکته این نیست که من دو گل دیگر زده ام. بلکه مهمترین چیز از نظر من این است که تیمم مجددا به پیروزی رسیده و می توانیم با اعتماد به نفس زیاد به کارمان ادامه دهیم. در بازی شنبه شب هوا خیلی سرد بود ولی تیم ما خوب بازی کرد. ما گلی را دریافت نکردیم؛ آن هم درحالی که دو بازیکنی در پست دفاع مرکزی بازی می کردند که تجربه زیادی در بازی دراین پست ندارند و به حضور در این بخش زمین عادت ندارند ولی هردویشان خیلی خوب بودند.»

مسی در ادامه به این نکته اشاره کرد که کفش طلایی که فردا آن را به عنوان بهترین گلزن فصل قبل دریافت خواهد کرد را به هم تیمی هایش هدیه می دهد. مسی دراین باره گفت:« دریافت کفش طلا حس بسیار زیبایی است ولی این نتیجه تلاش و زحمات تمام بازیکنان تیم است. من این جایزه را با تمام هم تیمی هایم تقسیم می کنم. چون در دنیای فوتبال، تمام جوایز و افتخارات، نتیجه تلاشهای یک تیم است.»

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 209 تاريخ : يکشنبه 07 آبان 1391 ساعت: 18:33

بازیکنان رایو سرحال بودند و قدرت بدنی خوبی داشتند.می دانستیم که آنها دست کم در یک نیمه مقاومت می کنند ولی خب، ما به گل رسیدیم و توانستیم از سایر موقعیت هایمان هم بهره ببریم.

 Cesc Fabregas

سسک فابرگاس ستاره جوان بارسلونا در بازی تیمش مقابل رایو وایه کانو یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیتو بود. او در این بازی دو پاس گل داد و یک گل زد تا در پایان بازی راضی و خوشحال باشد.

سسک در میکسد زون به خبرنگاران گفت:« این بهترین بازی مان دراین فصل بود. می دانستیم که یکی از سخت ترین بازی هایی است که ممکن است داشته باشیم.بازیکنان رایو به ما اجازه نفس کشیدن هم نمی دادند ولی می داسنیتم که چطور باید بازی کنیم. اگر از نظر روانی درانتظار یک بازی آسان باشی، بازیکنان حریف تو را خواهند خورد. آنها شانه به شانه ما پیش می آمدند ولی ما توانستیم تا برنامه هایمان را پیاده کنیم.»

سسک درادامه صحبت هایش درمورد نیمه اول بازی شنبه شب گفت:« بازیکنان رایو سرحال و قبراق بودند و قدرت بدنی خوبی داشتند.می دانستیم که آنها دست کم در یک نیمه مقاومت می کنند ولی خب، ما به گل رسیدیم و توانستیم از سایر موقعیت هایمان هم بهره ببریم.»

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 08 آبان 1391 ساعت: 14:18

درفصل 3-2012، تیتو توانسته به رکوردی برابربارکورد تیم فان خال دست بیابد. آنها تابه اینجا به هشت برد و یک تساوی کسب کرده اند.

Tito Vilanova - Barcelona

تیتوویلانووا،مربی کنونی بارسلونابعد از برد0-5 تیمش مقابل رایووایه کانو توانست رکوردش را به رکورد لوئیس فان خال برساند تا بهترین شروع ممکن بارسا درتاریخ رقابت های لالیگا به نام او ثبت شود.

حالا تیم او از 27امتیازممکن ابتدایی رقابت ها،25 امتیاز کسب کرده ؛ آن هم درپایان هفته نهم رقابت های لالیگا.

بهترین شروع بارسا درتاریخ رقابت های لالیگا درفصل 8-1997وزمانی که لوئیس فان خال هدایت بارسا را دردست داشت رقم خورده بود.

بارسای فان خال در آن فصل 8 برد و یک تساوی رادر9 هفته ابتدایی به دست آورده بودکه از آن جمله می توان به یک برد خارج ازخانه3-2 درورزشگاه برنابئو ومقابل رئال اشاره کرد.د رپایان آن فصل بارسا قهرمان لالیگا شد

حالاودرفصل 3-2012، تیتو توانسته به رکوردی برابربارکورد تیم فان خال دست بیابد. آنها تابه اینجا به هشت برد برابر تیمهای رئال سوسیداد(1-5)،اوساسونا(2-1)، والنسیا(0-1)، ختافه (4-1)، گرانادا(0-2)،سویا (3-2)، دپورتیوولاکرونیا(5-4) ورایو وایه کانو (5-0)دست یافته اند ودرخانه مقابل رئال به تساوی2-2 رسیده اند.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 223 تاريخ : دوشنبه 08 آبان 1391 ساعت: 14:19

ستاره آرژانتینی بارسا در صحبت هایی اعلام کرده که می خواهد در تیم کنونی اش بماند و پاری سن ژرمن را یکی از تیمهای بزرگ لیگ قهرمانان اروپا خوانده.

Leo Messi, Barcelona-Mallorca

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا در صحبت هایی اعلام کرده که تمایلی به جدا شدن از این تیم و پیوستن به پاری سن ژرمن ندارد و به این نکته اشاره کرده که از حضور در بارسلونا راضی و خوشحال است.

بقیه تو ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

مسی روز دوشنبه در گفتگو با فرانس فوتبال به این نکته اشاره کرد که حتی یک پیشنهاد جنجالی از سوی پاری سن ژرمن هم او را برای پیوستن به این تیم وسوسه نخواهد کرد.

مسی در صحبت هایی که در فرانس فوتبال منتشر شد گفت:« پروژه پاری سن ژرمن وسوسه کننده است؟ نه ..نه..من در بارسلونا بهترین هم تیمی های دنیا را دارم و هر فصل برای کسب جام های قهرمانی مبارزه می کنیم. بارسلونا شهر زیبایی است و بارسا باشگاهی است که من در آن رشد کرده ام. صادقانه می گویم که حتی نمی توانم جدایی ام از بارسا را تصور کنم.»

این درحالی است که پاری سن ژرمن بازیکنان بزرگی مثل زلاتان ایبراهیموویچ، اسکیل لاوتزی و گرگوری فان درویل و تیاگو سیلوا را به پایتخت فرانسه برده و مسی درمورد ابرقدرت جدید فرانسه گفته:« من نمی دانم که آیا پاری سن ژرمن ابزارهای لازم برای مبارزه با تیم های بزرگ حاضر در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا را دارد یا نه. من فکر می کنم که آنها با اتکا به توان بازیکنانی که می توانند سرنوشت ساز باشند، می توانند قهرمان لیگ یک شوند ولی برای ساخت یک تیم تمام عیار به زمان نیاز است.»

ستاره آرژانتینی ادامه داد:« شرایط پاری سن ژرمن مراکمی به یاد منچسترسیتی می اندازد. زمانی که بازیکنانی را خریداری می کنی که از گوشه های مختلف دنیا می آیند، ساخت یک تیم کار آسانی نیست.»

پاری سن ژرمن درحال حاضر در صدر جدول لیگ یک قرار دارد و در گروهش در رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دوم است.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 199 تاريخ : سه شنبه 09 آبان 1391 ساعت: 15:13

سرمربی بارسلونا در صحبت هایی به این نکته اشاره کرد که اگر مسی در فصل گذشته 50 گل برای بارسا نزده بود، کار برای تیمش سخت تر هم می شد.

Tito Vilanova - FC Barcelona

تیتو ویلانووا، سرمربی جوان باشگاه بارسلونا در کنفرانس خبری اش قبل از بازی با آلاوس شرکت کرد. او در حالی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد که تیمش امشب در دور رفت مرحله یک شانزدهم پایانی جام حذفی اسپانیا میهمان آلاوس است. دراینجا می توانید متن صحبت های تیتورا مطالعه کنید

بقیه تو ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

*آلاوس: دورهای ابتدایی جام حذفی سخت و پیچیده هستند؛ چون انگیزه های کمی برای برد داری واحتمال باخت هم وجود دارد. این احتمال حتی وجود دارد که بهترین تیمها هم در این دورهای ابتدایی حذف بشوند. زمین آلاوس زمین خوبی است و این به نفع ماست.من مربی آنها و سبک کاری اش را می دانم. آنها تا به اینجا تنها 4 گل دریافت کرده اند و عملکرد تدافعی شان خیلی خوب است. ما با حداکثر جدیت مقابل آنها قرار خواهیم گرفت.

*اعمال سیستم چرخشی و استفاده از بازیکنان تیم پایه ای:برای شروع، من فقط 16 بازیکن را به همراه دارم. 5 بازیکن تیم اصلی از لیست خط خورده اند. حالا تصمیم خواهم گرفت که چه کسانی برای تیم بازی خواهند کرد. می دانید که من از جزئیات حرف نمی زنم.ولی سعی می کنم رقابتی ترین تیم ممکن را روانه میدان کنم. اوزه بیا سرمربی تیم پایه ای، به خوبی شرایط را می داند

*حضور آنهایی که کمتر بازی کرده اند: من درنظر دارم تا در جام حذفی رقابتی ترین بازیهای ممکن را ارائه کنیم. ما حالا 5 بازیکن تیم اصلی مان را همراه نبرده ایم. ولی اینها بازیکنانی هستند که بیشتر از سایرین خسته شده اند و بیشتر از بقیه بازی کرده اند

*مسی و کفش طلا:نه فقط بارسلونا، بلکه تمام تیمهای دیگری که بازیکنان بزرگی دارند، به این بازیکنان وابسته اند. مطمئنم که بدون 50 گلی که مسی در فصل گذشته برای ما زد، ما با سختی های بیشتری روبرو می شویم.البته اگر او نبود، هم تیمی هایش گلزنی می کردند ولی ارزش و اهمیت مسی برای تیم ما کاملاروشن و مشخص است.

*صفت هایی برای توصیف مسی: من نمی خواهم دوباره حرفهایم را تکرار کنم. فکر می کنم که آن چیزی که کاملا روشن است این است که دیگر چنین بازیکنی نخواهیم دید. نه فقط به خاطر گلهایی که می زند، بلکه به خاطر درک بالایش از فوتبال. توانایی تاکتیکی مسی است که او را تا این حد بزرگ نموده. اگر لازم باشد، او در کرنرهای حریف عقب می آید و 35 متر برای دفاع کردن عقب می کشد. بعید می دانم که بقیه بازیکنان بزرگ هم این کار را بکنند.

*ده سالگی شروع اینیستا با بارسا: این تصویری از روند رشد در لاماسیاست. اینیستا را درسنین پائین تحویل گرفتند و او را مبدل به یک ستاره بین المللی نمودند. به علاوه آوردن یک ستاره از تیم پایه ای و مبدل ساختنش به چنین بازیکن خاص و ویژه ای هزینه زیادی می برد

*شروع بارسا در لالیگا: ما در دوره جدیدی که شروع کرده ایم، مصدومانی داشتیم ولی این بازیکنان، بازیکنان تیم اصلی هستند و از سطح بالایی برخوردارند ولی لیگ تازه شروع شده

*فرران سوریانو، تکسیکی بگیرستاین در سیتی و آینده گواردیولا: همه چیز به خود آنها بستگی دارد. شاید آنها بخواهند مدل بارسا را در سیتی پیاده سازی کنند. به سران سیتی تبریک می گویم. به بگیرستاین هم تبریک می گویم. چون سیتی رسانه های زیادی دارد و او می تواند دراین تیم به موفقیت برسد

*صدروز حضور برروی نیمکت بارسا: این شیوه تفکر و کار مرا عوض نمی کند.می دانم که الان صحبت های خوبی گفته می شود و روز ممکن است این حرفها هم متوقف شود. هر بازی ای که در آن نمی بازیم، با خود فکر می کنم که روزی شکست می خوریم. همه چیز با شیوه طبیعی اش طی می شودو این را درک می کنم

*اوضاع پیکه: نمی دانم که به بازی شنبه خواهد رسید یا نه.می دانم که روند بهبود او مثبت و خوب است و گامهای خوبی رو به جلو برداشته

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 221 تاريخ : سه شنبه 09 آبان 1391 ساعت: 15:15

فابرگاس بالاخره توانست منتقدان را متقاعد کند.

 Cesc Fabregas

شاید بهتر باشد تا از این به بعد سسک فابرگاس را سلطان پاس گل بارسا بدانید. شاید بیش از یک سال طول کشید ولی درنهایت او توانست تا قابلیت ها را به منتقدانش ثابت کند

بقیه تو ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

سسک فابرگاس ستاره باتجربه بارسلونا و کاپیتان سابق آرسنال در بازی شنبه شب تیمش مقابل رایو وایه کانو یکی از بهترین بازی هایش از زمان پیوستن به بارسلونا رابه اجرا گذاشت.او دراین بازی یک گل زد،که سومین گلش در رقابت های این فصل لالیگا بود و دو پاس طلایی هم به ویا و مسی داد که منجر به گل شدند. با این دو پاس، تعداد پاس گلهای سسک در لالیگا به 7 پاس گل رسید و شاید بهتر باشد که او را سلطان پاس گل لالیگا بدانیم . به طور متوسط سسک در هر 97 دقیقه یک پاس گل داده و در جدول پاسورهای گل، بعد از او نام بنیات (با 4پاس گل) و انسوئه با 3 پاس گل قراردارند. شاید به لطف همین پاسهای گل است که او شک و شبهه های موجود را برطرف کرده و تحسین هم تیمی ها،تیم های حریف و رسانه های خبری را برانگیخته .

او حالا نه تنها سلطان پاس گل در بارسا، بلکه در کل رقابت های لالیگاست و در 9 بازی، 7 پاس گل داده؛ این آماری تماشایی است و اگر آمارپاس گلهایش درفصل قبل را بخوانید، بیشتر متوجه ارزش بالای کار او می شوید.سسک در28 بازی ای که فصل گذشته دررقابتهای لالیگا برای بارسا برگزار کرد، 8 پاس گل داده بود.

دومین گلزن برترتیم درکنار ویا

سسک علاوه بر پاسهای گلی که می دهد، گلهای زیبایی هم می زند. ناکامی سسک درگلزنی هم بالاخره به پایان رسید.آخرین باری که سسک برای بارسا گلزنی کرده بود، روز 8فوریه بود که در جام حذفی دروازه والنسیا را باز نمود. ولی در روز 29 سپتامبر (حدود یک ماه پیش) او توانست با بازکردن دروازه سویا، بار دیگر به روزهای خوب گلزنی بازگردد.او حالا بعد از لیونل مسی، با 4 گلی که زده، همراه با داوید ویا، دومین گلزن برتر بارساست. سسک 3 گل دررقابتهای این فصل لالیگا زده و یک بار هم درلیگ قهرمانان اروپا دروازه بنفیکا را باز کرده. سسک دربازی با سویا دو گل و دربازی با رایو وایه کانو یک گل زده و در بازی با دپور سه پاس گل، در بازی با ختافه، دو پاس گل و دربازی با رایو وایه کانو هم دو پاس گل داد.بعد از او هم مسی، پدرو، آلبا و تیئو، هرکدام با دو پاس گل، بعد از سسک در جایگاه دومین پاسوربرتر بارسا قرار دارند.

تعریف و تمجید از سسک

روزنامه های اسپانیایی،چه روزنامه های مادریدی و چه کاتالان، درشماره یکشنبه شبان به تمجید ازبازی تماشایی سسک درمقابل رایو پرداختند. روزنامه اسپورت کاتالونیا تیتر زد:« سسک کامل ترین بازی اش به عنوان یک آبی اناری را انجام داد و تفاوتها را به شیوه فاحشی به نمایش گذاشت. سسک همه کاری کرد؛ یک بازی بی عیب و نقص

او تنها بازیکنی است که در تمام رقابت های این فصل لالیگا درتمامی بازیها به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفته.

روزنامه ال موندو هم درتمجید از سسک نوشته:«هرروز او به بهترین روزهایش نزدیکتر می شود.او چه با توپ و چه بدون آن خوشبخت است و در لحظات جادویی اش است.»

روزنامه آ.اس درمورد بازی سسک درروز شنبه نوشت:« هنر سسک» ودر گزارشی دیگر نوشت:« سسک برای رسیدن به عنوان بهترین بازیکن لالیگا گام برداشته؛او پاس گل می دهد،گل می زند، می دود و توپهارا بازیابی می کند.او می تواند در این تیم به تاریخ بپیوندد.»

و درروزنامه مارکا می خوانیم:«سسک، مثل ویا بازگشته. این بازیکن کاتالان به روزهای اوجش بازگشته.پاسهای بلند، کوتاه و سرعت بالا.»

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 260 تاريخ : سه شنبه 09 آبان 1391 ساعت: 15:17

کفش طلای اروپا در دستان لئو مســـــــــــــــــــــــی

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 217 تاريخ : سه شنبه 09 آبان 1391 ساعت: 16:14

♥ اینم یه کفش طلای کوچیک برای تیاگو پسر مسی ♥

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 218 تاريخ : سه شنبه 09 آبان 1391 ساعت: 16:16

هیچ وقت به خاطر قد کوتاهم مشکلی نداشتم. همیشه کوچکترین نفر در صف مدرسه و در صف بازیکنان تیمم بودم.

Messi.

سایت گل- بزرگی لیونل مسی در زمین چمن، موضوعی غیر قابل تردید است ولی شاید اگر از نزدیک با مسی دیدار داشته باشید، خجالتی بودن و فروتنی اش شما را تحت تاثیر قرار دهد. با وجود تمام افتخارات کسب شده، انگیزه های مسی برای پیشرفت وبهبود پایانی ندارد.اگر به تمام اینها، فاکتور جوایی اش را هم بیفزائیم، با موجودی روبرو خواهیم شد که سقفی برای محدود کردن موفقیت هایش ندارد.

بقیه تو ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

این شرحی بود که خبرنگار روزنامه مارکا در توصیف لیونل مسی نوشته بود. روزنامه مارکا گفت و گویی اختصاصی با مسی انجام داده که آن را در چند قسمت تقدیم شما می کنیم:

اولین خاطرات فوتبالی ای که به یاد داری چیست؟

خاطرات من مربوط به وقتی است که خیلی کوچک بودم..سه یا 4 سالم بود و در تیم کوچه مان بازی می کردم. من عکس هایی دارم که درآنها خیلی کودک بودم و توپ زیر پایم دیده می شود.

در همان فوتبال کوچه و خیابانی بود که این طور فوتبال بازی کردن را یاد گرفتی؟و فهمیدی که باید از تکل های بازیکنان حریف در بروی؟

از بچگی با همین سبک بازی می کردم و فوتبالم همین بود. راستش را بخواهیددر آن زمان اهمیتی به خطاهایی که رویم انجام می شد نمی دادم

روزهای اولی که بارسلونا آمدی...از آن روزها خاطرات شیرینی داری یا خاطرات تلخی به ذهنت می آید؟

هردو..ازیک طرف خوشحال بودم که زندگی ام را در بارسلونا شروع کرده بودم..همه چیز برایم جدید بود. ولی از سوی دیگر برایم خیلی سخت بود.چون دور از عزیزانم بودم. همه چیز را از صفر شروع کردم..از دوستانم گرفته تا هم تیمی هایم.همه برایم جدید بودند. به علاوه در روزهای ابتدایی نمی توانستم بازی کنم، چون مصدوم شده بودم و البته هنوز مشکلات کاغذبازی ام حل نشده بود. شروع سختی داشتم

کدام بازیکن الگویت بود؟

من همیشه آیمار را تحسین می کردم. اوستاره ریورپلاته بود ومن از بازی اش لذت می بردم.همیشه بازی هایش را دنبال می کردم

به خاطر آنکه ریزه میزه بودی، به هیچ مشکلی برنمی خوردی؟

هیچ وقت به خاطر قد کوتاهم مشکلی نداشتم. همیشه کوچکترین نفر در صف مدرسه و در صف بازیکنان تیمم بودم

تا زمانی که در تیم پایه ای (کاده ته )زیرنظر تیتو کارت را شروع کنی، هیچ وقت بازیکن ثابت نبودی؛ در آن زمان به این فکر نیفتاده بودی که فوتبال را کنار بگذاری؟

نه.هیچ وقت. من همیشه به این فکر می کردم که به تمرین کردن ادامه دهم وبرای رسیدن به رویاهایم تلاش کنم. من خوش شانس بودم که با روی کار آمدن تیتو، بازی کردن را شروع کردم وبعد از آن بود که کارنامه فوتبالی ام درتیم پایه ای متحول شد.

مدتها پیش باتیتو کار کرده بودی. به نظرت او درمقایسه با قبل از چه نظر تفاوت کرده؟

او همان مربی ای است که درآن موقع در کاده ته مارا رهبری می کرد.در آن زمان خیلی بچه بودم و زیاد یادم نمی آید ولی هنوز هم همان طور است.او در همان زمان هم با ما مثل الان رفتار می کرد

در تیم پایه ای بارسا و زیر نظر تیتو، بازیکن شماره 9 کاذب بودی؟

سیستم تیم به نحو دیگری بود. ما بایک بازیکن نوک بازی می کردیم و من پشت سرمهاجم نوک تیم بودم و دو بازیکن دیگر هم در جناحین قرار می گرفتند. نمی توانم بگویم که مهاجم کاذب در همان زمان، تعریف و به دنیا ارائه شد یا نه..ولی در آن دوران به نحوهای دیگری فوتبال دنبال می شد

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 220 تاريخ : پنجشنبه 11 آبان 1391 ساعت: 8:0

من از آرژانتین آمده بودم. آنجا ما اصلا از این کارها نمی کردیم. فقط می دویدیم و کمی ریزه کاری دیگر.

Messi y Deco

بزرگی لیونل مسی در زمین چمن، موضوعی غیر قابل تردید است ولی شاید اگر از نزدیک با مسی دیدار داشته باشید، خجالتی بودن و فروتنی اش شما را تحت تاثیر قرار دهد. با وجود تمام افتخارات کسب شده، انگیزه های مسی برای پیشرفت وبهبود پایانی ندارد.اگر به تمام اینها، فاکتور جوایی اش را هم بیفزائیم، با موجودی روبرو خواهیم شد که سقفی برای محدود کردن موفقیت هایش ندارد.

بفیه تو ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

این شرحی بود که خبرنگار روزنامه مارکا در توصیف لیونل مسی نوشته بود. روزنامه مارکا گفت و گویی اختصاصی با مسی انجام داده که آن را در چند قسمت تقدیم شما می کنیم.درانیجا می توانید قسمت دوم این گفتگو را مطالعه کنید:

بارسلونا به تو به عنوان یک فوتبالیست چه چیزهایی داده

سبک فوتبالی من همیشه یک جور ثابت بوده.هیچ وقت به دنبال سبک فوتبالی نبودم و از بچگی مین طور بازی می کردم. آن چیزی که هست این است که من در فوتبال پایه ای بارسا درسهای زیادی آموختم. دراینجا متفاوت کار می شد. با پاسکاری توپ و با پیاده سازی یک سیستم تاکتیکی.من از آرژانتین آمده بودم. آنجا ما اصلا از این کارها نمی کردیم. فقط می دویدیم و کمی ریزه کاری دیگر.

الان درتیم اصلی دوباره درکنار سسک هستی. بادیدن او یاد تیم پایه ای نمی افتی؟

ما درک خیلی خوبی از فوتبال هم داریم و همدیگر را می شناسیم. با توجه به سبک فوتبال سسک، درک کردن و بازی درکنار او آسان است. ما در بازیها و تمرینات، همیشه سعی می کنیم که همدیگر را درزمین پیدا کنیم.

بعد از شروع تو برای بارسا در جام خوان گامپر، فابیو کاپلو از تو تمجید کرد.آن موقع نظرت درمورد تعریف های کاپلو چه بود؟

آن چیزهایی که او درمورد من گفته بود خارق العاده بود . کاپلو یک مربی باتجربه است که موفقیت های زیادی در کارنامه ورزشی اش به دست آورده و اینکه این طور درمورد من صحبت کرده بود، خیلی خوب و زیبا بود.

زمانی که برای بازی در لالیگا به تیم اصلی آمدی، به خاطر پاسپورت آرژآنتینی ات با مشکلاتی روبرو شدی

لحظات سختی بود.البته خوشبختانه خیلی زود همه مشکلات حل شد.من می خواستم بازی کنم. این شانس را داشتم که در تیم اصلی باشم ولی به من اجازه بازی نمی دادند. درک نمی کردم که چرا نمی توانم برای تیم بازی کنم

از همان روزها کار را درکنار رونالدینیو و دکو شروع کردی.نه؟

از همان اولین لحظات این شانس را داشتم که آنها درکنارم بودند. من تا آخر عمرم به خاطر رفتار خوبی که با من داشتند، از آنها متشکرم.از موتا و سیلوینیو هم همین طور

چه شد که با بارسلونا به اینجاها رسیدی؟

خیلی دقیق نمی دانم که چه اتفاقی افتاد. ما در یک نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مغلوب منچستریونایتد شدیم و در یک دوره از رقابت های لالیگا با تفاصل گل جام قهرمانی را به رئال واگذار کردیم. دقیقا نمی دانم که چه شد ولی همین ها به ما کمک کرد تا از این اشتباهات درس گرفته و دیگر این اشتباهات را تکرار نکنیم.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 217 تاريخ : پنجشنبه 11 آبان 1391 ساعت: 8:1

من بیشتر مراقب نقاط ضعفم هستم .مواظبم که مصدوم نشوم و همیشه در بالاترین حد ممکن باشم.از خودم مراقبت می کنم ولی این طور هم نیست که تمام زندگی ام را در سالن بدنسازی بگذرانم.

Lionel Messi, Paradas Romero - Deportivo Coruña v Barcelona

بزرگی لیونل مسی در زمین چمن، موضوعی غیر قابل تردید است ولی شاید اگر از نزدیک با مسی دیدار داشته باشید، خجالتی بودن و فروتنی اش شما را تحت تاثیر قرار دهد. با وجود تمام افتخارات کسب شده، انگیزه های مسی برای پیشرفت وبهبود پایانی ندارد.اگر به تمام اینها، فاکتور جوایی اش را هم بیفزائیم، با موجودی روبرو خواهیم شد که سقفی برای محدود کردن موفقیت هایش ندارد.

بقیه تو ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

این شرحی بود که خبرنگار روزنامه مارکا در توصیف لیونل مسی نوشته بود. روزنامه مارکا گفت و گویی اختصاصی با مسی انجام داده که آن را در چند قسمت تقدیم شما می کنیم.دراینجا می توانید قسمت سوم این گفتگو را مطالعه کنید:

الان پاس گلهای خیلی خوبی می دهی. قبلا خیلی نق می زدی

من خودم هیچ وقت خودم را یک بازیکن نق نقو نمی شناسم.هرچند که بعضی ها معتقدند که من نق نقو هستم. درهر صورت رشد کرده ام و درسهای زیادی آموخته ام و این مسائل هم به من کمک می کنند تا بهتر شوم

این روزها همه ازتو تعریف و تمجید می کنند.نظرت دراین باره چیست و چقدر از خودت ، خود انتقادی می کنی؟

خیلی.من کسی هستم که بیشترین انتقادها را نسبت به عملکرد خودم (لیونل مسی) دارم. می دانم که چه زمانی کارها را به خوبی انجام داده ام و چه زمانی بد بوده ام. به کسی نیاز ندارم که اینها را به من بگوید. فقط به عملکرد خودم در زمین توجه می کنم و دیگر نیازی به هیچ حرف دیگری هم ندارم.خودم دقیقا می فهمم که کی خوب و کی بد بوده ام.

وقتی توپ را می گیری، به این فکر می کنی که باید چه کار کنی یا به صورت غریزی اوضاع پیش می رود؟

من همیشه تلاش می کنم بهترین کار ممکن را برای رسیدن به دروازه حریف و پیشبرد و بهبود اوضاع انجام دهم

در سالن بدنسازی، خیلی وقت صرف آمادگی عضلات و شرایط فیزیکی ات می کنی؟

من بیشتر مراقب نقاط ضعفم هستم .مواظبم که مصدوم نشوم و همیشه در بالاترین حد ممکن باشم.از خودم مراقبت می کنم ولی این طور هم نیست که تمام زندگی ام را در سالن بدنسازی بگذرانم. اصلا خوشم نمی آید که این طور باشم.

از نظر فوتبالی، چابی چه توانایی هایی دارد که تو دوست داری که آن توانایی ها را داشته باشی؟

او بازیکن خیلی بزرگی است و نکات مثبت زیادی دارد. حتی یک توپ را هم از دست نمی دهد. دیدگاه خیلی خوبی نسبت به بازی دارد وتمام تیم را به بازی کردن وا می دارد و تمام زمان یک بازی را مدیریت می کند. او نقاط مثبت زیادی دارد و من نمی توانم تنها یک ویژگی مثبت اورا انتخاب کنم

و درمورد اینیستا چطور؟

او هم خیلی شبیه چابی است.شاید آندرس با حرکت از عقب تر، آسان تر از چابی به گل می رسد ولی در سایر موارد مثل هم هستند. آندرس هم دیدگاه خوبی از بازی دارد و هرزمانی که بخواهد، تمام تیم دراطراف او به کارشان ادامه می دهند.وقتی او و چابی در زمین هستند، تیم حریف خیلی سخت می تواند به توپ برسد.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 249 تاريخ : پنجشنبه 11 آبان 1391 ساعت: 8:3

در بعضی بازی ها عقب تر می آیم تا بتوانم تماس بیشتری با توپ داشته باشم و بازی ام را از عقب تر شروع کنم و با بازیکنان میانی در تماس باشم. ولی این به شرایط بازی بستگی دارد.

Messi - Argentina-Chile

بزرگی لیونل مسی در زمین چمن، موضوعی غیر قابل تردید است ولی شاید اگر از نزدیک با مسی دیدار داشته باشید، خجالتی بودن و فروتنی اش شما را تحت تاثیر قرار دهد. با وجود تمام افتخارات کسب شده، انگیزه های مسی برای پیشرفت وبهبود پایانی ندارد.اگر به تمام اینها، فاکتور جوایی اش را هم بیفزائیم، با موجودی روبرو خواهیم شد که سقفی برای محدود کردن موفقیت هایش ندارد.

بقیه تو ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

این شرحی بود که خبرنگار روزنامه مارکا در توصیف لیونل مسی نوشته بود. روزنامه مارکا گفت و گویی اختصاصی با مسی انجام داده که آن را در چند قسمت تقدیم شما می کنیم.دراینجا می توانید قسمت چهارم و آخر این گفتگو را مطالعه کنید:

زندگی ات در آرژانتین چطور است؟

فرق خاصی ندارد.من دوست دارم درکنار خانواده و عزیزانم باشم. در خانه می مانم و درکنار خانواده و دوستانم هستم.همان کاری که اینجا در اسپانیا انجام می دهم.بااین تفاوت که در آرژانتین افراد بیشتری دور و برم هستند

بحران های زندگی از دیدگاه کسی مثل تو که برتری زیادی نسبت به افراد داری چطور است؟

ما هم با اتفاقاتی که در دنیا رخ می دهد، فاصله زیادی نداریم. درست است که بادرنظر داشتن شرایطی که داریم، زندگی نسبتا برتری داریم ولی دقیقا می دانیم که در اطرافمان چه می گذرد. شرایط به نحوی است که ما هم خوشمان نمی آید و روی ما هم تاثیر می گذارد

درخیلی از بازی ها می بینیم که عقب تر بازی می کنی و تقریبا یک بازیکن میانی هستی. پستت را تغییر داده ای؟

بستگی به شراط دارد. در بعضی بازی ها عقب تر می آیم تا بتوانم تماس بیشتری با توپ داشته باشم و بازی ام را از عقب تر شروع کنم و با بازیکنان میانی در تماس باشم. ولی این به شرایط بازی بستگی دارد.ولی این طور نیست که من یک بازیکن میانی باشم. من در هر شرایطی، هرکاری که در تیم به آن نیاز باشد را انجام می دهم.

می گویند که اگر در یک بازی دستگرمی در جلسه تمرینی تیم ببازی، بهتر است که هیچ چیزی نگوئیم. اینقدر برایت مهم است؟

درهر تیمی همین طور است. تیمی که می بازد خودش را گرم می کند و این برای تیم خیلی خوب است. چون تلاش می کنیم تا حتی در تمرینات هم برنده باشیم و این به ما کمک می کند که از همان ابتدا عطش زیادی برای دستیابی به جامهای قهرمانی داشته باشیم

بعد از جدایی پپ گواردیولا، و در تیم تیتو،حالا توبیشتر از قبل نقش لیدری تیم را بردوش می کشی

من همان حس سالهای قبل را دارم. همه بازیکنان از نقش خود مطلعند و این گروه به یک لیدر نیاز ندارد. من همان کارهای همیشگی ام را انجام می دهم.

اوضاع تیم ملی آرژانتین تغییر کرده و تو هم با اعتماد به نفس بیشتری برای تیم ملی کشورت به میدان می روی. چه چیزی فرق کرده؟

نتایج کسب شده توسط تیم فرق کرده. پیروزی به تو اعتماد به نفس بیشتری می دهد و بدین ترتیب به نحو دیگری کار می کنی.

قهرمانی در جام جهانی در برزیل و در قاره آمریکا، لذت مضاعفی دارد.نه؟

قهرمانی در جام جهانی، حالا در هرکجا که می خواهد باشد، نهایت لذت و خوشحالی است. بله..حالا اگر در برزیل باشد که لذتش به مراتب بیشتر است.

با تماشای بازی تو این حس به آدم دست می دهد که تو برای موفقیت بازی می کنی؛ برای چیزی فراتر از آنچه پله و مارادونا هرروز برسرش رقابت می کردند. خودت هم این راحس می کنی؟

من سعی می کنم که هرروز بهتر از روز قبل باشم. اگر بعدها افراد مرا با این بازیکنان که اینقدر بزرگ بودند مقایسه کنند و نامشان تا همین امروز باقی مانده، مقایسه کنند، این اتفاق خیلی بزرگ و زیبایی خواهد بود. ولی من سعی می کنم که از خودم پیشی بگیرم و در پایان کارنامه ورزشی ام ببینم که چه کارهایی کرده ام. در آن زمان قضاوت با مردم خواهد بود

و اگر تیاگو، پسرت از تیم روساریو سنترال جدا شده و به ریورپلاته برود؟

فکر نمی کنم که چنین اتفاقی بیفتد

به نوجوانانی که دوست دارند فوتبالیست شوند، چه توصیه ای داری؟

همان بازیکنی شوند که دوست دارند. زمانی که رشد کنی، می فهمی که چه چیزهایی دوست داری . آن چیزی را انتخاب کنیدکه برای خودتان، برای مادرتان و برای همه خوب باشد.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 218 تاريخ : پنجشنبه 11 آبان 1391 ساعت: 8:4

سرمربی جوان بارسلونا معتقد است که تیمش مقابل رایو وایکانو عملکرد خوبی را به اجرا گذاشته.

Tito Vilanova - FC Barcelona

بعد از برد قاطعانه بارسلونا مقابل رایو وایه کانو،تیتو ویلانووا، مربی جوان بارسلونا از نظر بهترین شروع در رقابت های لالیگا، در تاریخ باشگاه کاتالان با رکورد فان خال برابری کرد. در پایان این مسابقه تیتو به خبرنگاران گفت:« کسب 25 امتیاز از 27 امتیاز ممکن آسان نیست ولی ما شایستگی اش را داریم. ماهمیشه تا آخرین لحظه بازی مبارزه کرده ایم. ما شجاع هستیم و شایستگی کسب این امتیازات را داشته ایم. خیلی مهم است که شروع خوبی در فصل جدید داشته باشیم. ما همگی راضی هستیم. بازیهای خیلی سختی را در خارج از خانه برگزار کردیم. دربرخی از این بازی ها ممکن بود که کار با تساوی به پایان برسد ولی ما با تلاش تمام، در آن بازیهای به پیروزی رسیدیم و البته هنوز راه زیادی تا پایان فصل مانده.»

بقیه تو ادامه مطلب

EXrozblog.comEX

عملکرد رایو وایه کانو:

مربی جوان بارسا درمورد عملکرد رایو وایه کانو در بازی شنبه شب گفت:« می دانستیم که رایو یک تیم شجاع است که رو به جلو حرکت می کند و بازی آسانی نخواهد بود و حریف هم به آسانی به ما امتیاز نخواهد داد. می دانستیم که مجبوریم که خیلی سریع فکر کنیم. در 15 دقیقه ابتدایی کمتر مالکیت توپ را در اختیار داشتیم ولی وقتی بازی 2-0 شد، روند بازی تغییر کرد . ما توانستیم موقعیت های بیشتری خلق کنیم. به رایو وایکه کانو تبریک می گویم.سختی بازی نتیجه تلاشها و ارزش بالای کاری بازیکنان رایو بود. ما می توانستیم برای مدتی طولانی توپ را در اختیار داشته باشیم ولی حفظ توپ مقابل بازیکنان رایو کار سختی بود.

روند رشد و پیشرفت داوید ویا:

داوید ویا به خوبی پیشرفت کرده. او در پروسه بهبود است و تدریجا ریتم سابقش را باز می یابد. فکر می کنم که اوضاع برای او خوب است و در تیم ملی هم اوضاع خوبی دارد. هرروز بهتر از قبل می شود. او یک گل زده و برایش خوشحالیم

آدریانو و بوسکتس در مرکز:

سرخیو آرامش خاصی دارد. آدریانو هم بازی فوق العاده ای را انجام داد. او الگو و مثال خوبی برای بازیکنی است که در اوج است و انگیزه های زیادی هم برای موفقیت دارد. او قابلیت های خوبی داد و یکی از نقاط مثبت او سرعت بالایش است. او در بازیهای تدافعی کنترل میدان را در دست می گیرد. در بازیهای هوایی هم خوب است. اگر از نظر روانی شرایط خوبی داشته باشی، به خوبی می توانی خودت را با شرایط تطبیق دهی. ما می دانستیم که رایو وایه کانو بازی رو به جلویی را ارائه می دهد و بوسکتس و آدریانو با این شرایط به خوبی آشنایی داشتند. اگر رایو وایه کانو بیش از این در خط دفاعی منتظر ما می ایستد، شاید مجبور می شدیم به نحو دیگری بازی کنیم

بازی فوق العاده مسی: ما برای ئو خوشحالیم. او برای تیم گلزنی کرد ولی من از دقیقه 89 بازی او واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. او برای آنکه در خط دفاعی به کمک تیم بیاید، 30 متر عقب نشینی کرد. من از گلهایش واقعا راضی ام ولی از این حرکت و کمک رسانی اش به خط دفاع، بیشتر

حمایت از تیم پایه ای

ما کاملا به مونتویا اعتماد داریم. اگر تنها یک تیم باشد که در طول 15 سال گذشته به تیم پایه ای اش بهای زیادی داده، آن تیم ما هستیم. مونتویا در بازی شنبه شب بازی کرد. اگر به او اعتماد نداشتم، او را در ترکیب تیمم قرار نمی دادم. جاناتان دوس سانتوس هم روز به روز در تمرینات تیم پیشرفت می کند. اگر قصد قرض دادن او را داشتیم، به این خاطر بود که بعید است بتواند دقایقی برای حضور در میدان، داشته باشد. او بازیکن سطح بالایی است ولی باید با بازیکنان زیادی دراین پست به رقابت بپردازد.

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 236 تاريخ : پنجشنبه 11 آبان 1391 ساعت: 8:5

بارسلونا...
ما را در سایت بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : اشکان fcbarcelona بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 11 آبان 1391 ساعت: 9:46